تحقیق آن چه باید از عصر رنسانس بدانیم؟

دسته بندي : علوم انسانی » گرافیک
دانلودتحقیق با موضوع عصر رنسانس،
در قالب word و در 37 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
رنسانس در لغت يعني نوزايي .
با پايان گرفتن سده هاي ميانه ، عصر رنسانس آغاز شد .
در اين عصر انديشه وهنر جان تازه اي كسب كرد و اروپا از ركود اقتصادي قرون وسطي به در آمد . به عبارتي مي توان گفت در عصر نوزايي دستاوردهاي تمدنهاي باستاني يونان و روم مجدداً مورد توجه و حتي تقليد قرار گرفت .
معمولاً هنر دوره نوزايي را به دو دوره تقسيم مي كنند : دوره اول يا اوايل رنسانس كه از اواخر سده سيزدهم آغاز مي شود وتا نخستين سالهاي قرن پانزدهم ادامه مي يابد ، دوره دوم دوره اي است كه در آن هنرمندان طراز اول مهارتهاي تكنيكي خود را به كمال رساندند . اين دوره را اوج رونسانس مي گويند ، در اين دوره با استفاده از الگوهاي كلاسيك يونان و روم باستان نوعي همنوايي متعادل ، كلاسيك و ناب بوجود آمد .
از نظر هنرمند دوره رنسانس انسان متفكر در سقوط يا صعود خود صاحب اختيار و اراده است . اين انسانگرايي يكي از وجوه مشخصه هنر دوره رنسانس است و در پيكره هاي سده پانزدهم به خوبي متجلي شده است .
هنر عصر رنسانس وبخصوص نقاشي آن عصر ء به ميزان قابل توجهي مديون يك هنرمند ايتاليايي اواخر قرن سيزدهم ميلادي موسوم به جوتو( پدرهنرغرب ) بود ، اولين نقاشي كه با كار خويش ختم هنر قرون وسطي را اعلام كرد .
در مجموع هنر دوره رنسانس مجدداً به عينيت و طبيعت روي مي آورد و مسأ له طبيعت و رابطه ميان انسانها را مورد توجه قرار مي دهد ...
دسته بندی: علوم انسانی » گرافیک

تعداد مشاهده: 8032 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 37

حجم فایل:1,835 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 37 صفحه، قابل ویرایش.