تحقیق راهكارهاي عملي جهت بهبود ازدواج دانشجويي

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع راهكارهاي عملي جهت بهبود ازدواج دانشجويي،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
1- عدم ثبت ازدواجها با مهريه بيشتر
به اعتقاد كارشناسان خانواده بالا بودن ميزان مهريه در ميان خانوادهها از يك سو باعث افزايش تجملات ازدواج و فشار آوردن به اقشار كم درآمد شده و از سوي ديگر پيوند مقدس خانواده را متزلزل مي سازد وهمچنين بالا بودن ميزان مهريه باعث ميشود كه جوانان نسبت به امر ازدواج از خود رغبت نشان ندهند. بنا بر اين بهتر است براي عدم ثبت ازدواجها با مهريههاي بيشتر اقداماتي صورت بگيرد و دفاتر ثبت ازدواج وطلاق ملزم به عدم ثبت ازدواجها با مهريه بالا باشند.
2- شناخت و استفاده از توانمندي صنعت بيمه كشور
صنعت بيمه در كشور ما شناخته شده است و اين ابزار امروزه در مورد مواردي مورد استفاده قرار ميگيرد و در زمينه ازدواج جوانان نيز در دو يا سه مورد مثل بيمه مهريه مورد استفاده قرار گرفته است.در صورتي كه با شناخت صحيح از اين صفت مي توان بيمههاي مثل بيمه عمر مزدوجين،بيمه جهيزيه،بيمه طلاق و... را طراحي و راه اندازي كرد و مساله ازدواج جوانان را از اين لحاظ مستحكم كرد.
3- حمايت از برنامههاي موضوعي آسيب شناسي ازدواج و ارتقاي ارتباط آگاهي دختران و پسران
يكي از معضلات اجتماعي جامعه ما عدم ارتباط آگاهانه دختران و پسران و در نتيجه عدم آشنايي آنها با همديگر جهت دستيابي به يك پيوند مي باشد. اين مساله مي بايستي از سوي كارشناسان، استادان، محققان مورد بررسي و دقت نظر قرار بگيرد و از برنامههايي كه به آسيب شناسي ازدواج و ارتقاي ارتباط آگاهانه دختران و پسران بينجامد حمايت نمود در اين راستا از پروژههاي تحقيقاتي، همايشها، سمينارها، كارگاههاي آموزشي،كتب و جزوات وديدگاهها مي توان به خوبي استفاده كرد ...
دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 7478 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.